www.glikemia.fora.pl
cukrzyca - cichy zabójca
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.glikemia.fora.pl Strona Główna
->
Terapie naturalne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
----------------
Tablica ogłoszeń
Stowarzyszenia diabetyków
Szkoła, praca, renta, emerytura
Tajemnice ludzkiego ciała
Cukrzyca i powikłania
Dieta, ruch i odpoczynek
Terapie naturalne
Pochwała sukcesu
Specjaliści i oferty zdrowotne
Księga Gości
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
reporter
Wysłany: Pon 12:16, 21 Sie 2017
Temat postu:
.
szkolenie: MUZYKOTERAPIA cukrzycy
.
Muzyka jest niewątpliwie atrakcyjnym i w miarę bezpiecznym środkiem terapeutycznym. Wiadomo nie od dzisiaj, że może ona zmieniać stan aktywności systemu nerwowego, wywoływać określone zmiany w czynnościach całego organizmu, może zmieniać napięcie mięśni, przyspieszać przemianę materii, zmieniać szybkość krążenia krwi, obniżać próg wrażliwości zmysłów, wpływać na wewnętrzne wydzielanie, zmieniać siłę i szybkość pulsu, modyfikować oddychanie. To są zmiany konkretne. Poza tym, muzyka może wprowadzać w różne nastroje, wzbudzać uczucia i emocje.
.
W muzykoterapii, podobnie jak w leczeniu farmakologicznym istnieje trudne do rozwiązania zagadnienie indywidualnych różnic reagowania na leki, różna jest bowiem wrażliwość ludzi na muzykę, a także różne są doświadczenia z tą muzyka związane. Poza tym wydaje się, że muzyka usuwając objawy wielu dolegliwości, stosunkowo rzadko zapobiega ich powstawaniu. Dotyczy to przede wszystkim stosunku do drugiego człowieka, zdolności porozumiewania się, tolerancji, wyrozumiałości, partnerstwa, poglądu na świat i życie. Ponieważ muzyka jest asemantyczna - nie posługując się językiem nazw i pojęć - nie wpływa na obyczaje, moralność i etykę zachowań człowieka. Hasło: "muzyka łagodzi obyczaje" nie znajduje pokrycia w jej realnych, stosunkowo skromnych możliwościach terapeutycznych.
.
Uwzględniając powyższe zastrzeżenia, słusznym wydaje się pogląd, że w psychoterapii i terapii pedagogicznej najskuteczniejszą metodą jest kojarzenie wielu technik i wielokierunkowe oddziaływanie na osobowość pacjenta. Z uwagi na dominację dwóch technik terapeutycznych, opartych przede wszystkim na słowie i muzyce, nasze działania w sanatoriach kołobrzeskich nazwano LOGOMUZYKOTERAPIĄ.
.
W naszej praktyce muzyka dostarczała bodźców rytmicznych do działań ruchowych, pomagała nawiązać kontakt z chorymi, którzy słabo reagują na bodźce słowne lub nie chcą rozmawiać. "Logos" - słowo, sens - było formą odtwarzania aktualnych wydarzeń z życia grupy czyli projekcją sprzyjająca odreagowaniu. Pacjenci mogli się "wygadać", "wypłakać" ze swoich dawnych i obecnych zmartwień i trudności. Zdarzało się, że to wystarczyło dla odczucia ulgi, i nie było wówczas potrzeby żadnej interpretacji, poleceń lub wskazówek terapeuty.
.
Władysław Pitak przed własnym afiszem zapraszającym na szkolenie w jaskini solno-jodowej GALOS w Lądku Zdroju.
.
foto: Tatiana Pitak
.
@
Władysław Pitak i kuracjusze w jaskini GALOS w Kudowie Zdroju w czasie szkolenia z zakresu relaksacji w grocie solnej.
.
foto: Tatiana Pitak
.
@
Władysław Pitak i personel w jaskini GALOS w Lądku Zdroju w czasie szkolenia z zakresu relaksacji w grocie solnej.
.
foto: Tatiana Pitak
.
@
Władysław Pitak i kuracjusze w jaskini GALOS w Lądku Zdroju w czasie szkolenia z zakresu relaksacji w grocie solnej.
.
foto: Tatiana Pitak
.
@
Pani Janina- właścielka sieci jaskiń solno-jodowych w Polsce, Pan Tomek - szef marketingu
i Władysław Pitak w jaskini GALOS w Lądku Zdroju w przerwie szkolenia z zakresu relaksacji w grocie solnej.
.
foto: Tatiana Pitak
.
@
Pani Janina- właścielka sieci jaskiń solno-jodowych w Polsce i Władysław Pitak w jaskini GALOS w Lądku Zdroju w przerwie szkolenia z zakresu relaksacji w grocie solnej.
.
foto: Tatiana Pitak
.
@
kontakt z trenerem:
Władysław Pitak
telefony: +48 600-809-254; +48 94 340-60-06
e-mail:
biuro@logos.dt.pl
wizytówka:
www.logos.dt.pl/pitak
.
.
Gość
Wysłany: Pon 15:05, 28 Paź 2013
Temat postu:
W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego.
Literatura:
W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
reporter
Wysłany: Pon 13:05, 04 Mar 2013
Temat postu: Muzykodrama w terapii zaburzeń mowy
Film pt. "MUZYKODRAMA w terapii zaburzeń mowy u dzieci nerwicowych" pokazany przez logopedę z Koszalina , Władysława Pitaka, w czasie II Konferencji Logopedycznej na UMK w Toruniu w dniu 2.03.2013 r.
Muzykodrama w terapii mowy i kształceniu zdolności twórczych
www.logos.pomorze.pl/video/muzykodrama1.mp4
Film zawiera fragmenty metody muzyczno-dramatycznej (MUZYKODRAMA) jako zabawy tematycznej, w której dziecko bawiąc się w maszynistę, lekarza, sklep lub szkołę, gra role określonych osób, reaguje zgodnie z przyjętymi wzorami.
W tej grze dziecko jest jednocześnie aktorem i reżyserem. Przedmiot - rekwizyty są przeważnie umowne, zastępcze (liść jest talerzem, kasztany- ziemniakami, krzesło może być samolotem, patyk-koniem) . Często ruchy i czynności, aczkolwiek umowne, odzwierciedlają wiernie rzeczywistość emocjonalną dziecka. Muzykodrama jest projekcją sprzyjającą odreagowaniu. Dziecko może się "wygadać", "wypłakać", wyładować napięcia nerwowe i konflikty uczuciowe, a jednocześnie pobudzić wyobraźnię, zdobyć i utrwalić wiedzę o świecie i o zjawiskach społecznych.
Muzykodrama może być w stosowana bardzo rozmaicie, w zależności od cech uczestników, stopnia ich autonomii, ogólnej koncepcji terapeutycznej lub dydaktycznej, ale zawsze musi zawierać dwa etapy :
1.projekcja (diagnoza) - ujawnienie postawy emocjonalnej dziecka, jego pragnień, lęków, reakcji na sytuacje trudne,
2.kanalizacja (terapia, trening) - proponowanie dziecku takich wzorów zachowań, które zapewniają mu lepsze przystosowanie się do otoczenia.
Autorem muzykodramy jest Władysław Pitak (aktor, logopeda i muzykoterapeuta), który zajmuje się terapią zachowań i kształceniem zdolności twórczych od prawie 50 lat.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin